Inventerat…

Jo sen den gången vi rotade fram alla kläder till den där barnloppisen dök det ju upp en eller annan mössa/vante bland kläderna som strategiskt placerades i pappkasse för att tas om hand en dag…

Denna dag ansåg jag vara idag, så därför snurrar nu tvättmaskinen innehållande 36par mössor o 20par vantar/handskar…

Nån som ser ett problem med inställningen att klart hen ska ha en ny mössa till detta året…

Möjligen ett visst mått av planerad övertalighet, eftersom både mössor o vantar har en tendens att försvinna i takt med att minusgraderna blir fler o fler….

Men med 36+20st (bara från kassarna, dvs de redan framme oräknade..) så tror jag vi klarar vintern utan större inköp…

(Att far i huset drabbats av tradera-feber o råkat vinna en mössauktion till dottern talar vi tyst om [två mössauktioner om man räknar med fars egen mössa också.] likaså talas det tyst om de övriga 20auktionerna  som händelsevis blivit vunna sen det blev november…)

Om Hydraul

Fullkomligt normal, för övrigt en gift kontorsarbetande quattrobarnspappa med gott öga till onyttig mat, ironi och massa träning...*hrrrm* Därför skriver jag här om mitt glamorösa liv vid sundets pärla... Om jag mot förmodan skulle hemlighålla inlägg eller ni för övrigt vill skicka massa beröm så gör det på hydraul1977@gmail.com

Publicerat på november 11, 2014, i Uncategorized. Bokmärk permalänken. 4 kommentarer.

  1. Stina´s Bucket

    Mössor och vantar, då kan man spara slantar 😉

  2. Spara o spara, vi kan säga att vi med de inköpen iaf är klara!

  3. Visst finns det nån sjukdom som börjar på mössa respektive vante och slutar på -mani…?

Lämna en kommentar